Pelawat


Tuesday, September 27, 2022

LIPAS DALAM GARLIC FRIED RICE AT KYOCHON

 Assalamualaikum, 


and hai semua! Long time no see... Since aku stress dengan fyp, so marilah kita menaip sikit mengenai kisah yang tak dapat aku lupakan...

Ada satu haritu, aku pegi makan kat kyochon KL. (tak perlu specific tempat) lepas tu aku awal masuk kedai tu pun dah macam moody sebab kena order kat kaunter, sedangkan orang lain order dari meja je... but disebabkan kawan aku mcm ok je, so aku pun proceed la order kat kaunter. 

After order, so we wait at the table and orang lain dapat makan dulu instead kami... Sedangkan apa yg kami order tu sama je and quantity half chicken set for two person. Itu je.. So, aku pun tunggu je la macam takde apa berlaku...

Lepas 30 minit berlalu, barulah makanan sampai. Ayam dan nasi yg kami order. Aku memang dah lapar dari rumah lagi. So aku excited nak makan sebab ayam is my favorite! So, aku pun makan and sambil tu berborak la dengan kawan aku...

Nak dijadikan cerita, masa aku nak ambil nasi, aku macam korek la nasi sbb aku order garlic fried rice. So, aku mmg nampak ada warna hitam kat dalam nasi tu, but aku fikir itu hanya garlic hangus. Tapi, bila aku korek and aku nampak warna hitam tu, aku macam terkejut and guess what, aku nampak anak lipas jenis american yg normal dalam bilik hotel. DAMNS!!!!

Dah la cukup sifat, cuma beza dia dah kena penyek dalam nasi je... So, aku tak sure lipas tu dari luar masuk or mmg dia masak sekali dengan nasi tu. Aku takde gambar nak tunjuk sebab masa kejadian tu jadi, mmg aku terus panggil pekerja dia and mengadu pasal hal tu. Then, dorang terus amik mangkuk nasi aku bawa pegi kitchen.

So, memang tiada bukti gambar or video. Lepastu, manager dia datang and minta maaf and nak gantikan meal aku dengan yg baru, but aku tolak. Aku tak nak apa-apa dari kitchen. Manager tu diam sekejap dan dia cakap, apa yg kami makan tak perlu bayar. Aku pun ok je la.

After that kejadian, aku terus stop makan but aku minum air hot chinese tea aku je. Kawan pun nak makan macam rasa bersalah and takut.. HAHAHAHA

Lepas berapa minit kot, manager dia datang bawa fries as token apologies and ambil bil kami dari meja. Selesai makan, aku terus keluar dengan kawan aku. Before keluar makan, aku pergi basuh tangan and terkejut juga sebab keadaan kitchen dia macam situasi kat kedai mamak HAHAHAHA

LESSON LEARNED! 

Bukan kedai makan gerai or warung je kena be careful, tapi yg dalam mall also kena hati-hati.

Aku tak boleh nak sebarkan isu ni sebab aku takde bukti kejadian tu berlaku. Aku tak nak orang fikir aku sebarkan something only for cloud. NoPE!

So, biarkan je la... At least aku tak kena food poisoning then ok la... Risau juga kalau kena... In my life, tak pernah lagi aku kena keracunan makanan. Minta simpanggg~

Need to get back to work. CHowww~

No comments:

[Featured Post]

am i crazy? or just stress?

  halo. im back. seriously i missed writing here. its like my personal diary on public LOL. i dont mind because nobody knows me anyway. so, ...

[Popular Posts]