Pelawat


Saturday, May 31, 2014

Fikiran Orang Sekarang

Assalamualaikum,

Apa nak jadi dengan zaman sekarang? 
Perangai dah bukan serupa orang...
Nak jadi apa?
Binatang?
Well hello. FYI, binatang pun better than you -_- 
#TakeNote
Kenapa mesti nak samakan dengan animals?

Adakah perangai manusia seteruk animals?





NO !



Benda yang akan dibincangkan harini, sekarang dan selamanya. *cehhh*



Perangai manusia zaman sekarang ni dah macam animals. But, lagi teruk than animals you know? Do you know why I'm saying like that? Sebab seteruk animals pun , them don't have any akal to think. While humans? Think it carefully, Allah jadikan manusia ada akal sebab nak manusia ni fikir mana baik dan mana buruk. True? But zaman sekarang dah jadi inverse you know.

When, ada orang buat baik , dikatakan 'poyo'. Ada orang berubah dikatan 'bajet alim'. Mana orang tak sakit hati? At last semua jadi jahat and itu dijadikan as role model pulak. What the hack -.-" Apa teruk sangat perangai macam tu. We need to change that thought dude.




Lets talk about clothes.

Ini funny. Time ada orang pakai baju kurung, dikatakan kita ni 'orang kampung' . Really annoying kan? Kalau pakai tudung labuh sikit , cakap kita ni 'ustazah' pulak. Then korang nak macam mana? Nak pakai baju yang tak cukup kain tu? Sorry la.. Baju macam tu sungguh EXPENSIVE and I tak mampu nak bayar. And lagi satu I takut I tak dapat tahan azab kat sana. Ingat , apa benda yang kita buat kat dunia akan dibalas di akhirat kelak. Jangan ingat dunia ni tempat untuk kita bersuka ria tanpa batas pergaulan.


Kalau pandai kena perli. *jelly la tu*

Dapat result okay dalam exam but at last kena perli dengan kawan. 'Untunglah pandai. Kita orang ni mana nak setanding dengan kau. Kita orang ni kan bodoh.' So, then kalau dah tahu result tu KO, why don't you study? Ingat kejayaan tu datang bergolek ke? TAKDE MAKNA NYE -.-" Apa salahnya kalau korang jadikan kawan korang tu as your competitor untuk naik kan sikit result korang? Tak salah. Even lagi bagus kalau korang buat macam tu. Dapat naikkan semangat sikit sebab tak study sesorang. Mana ada zaman sekarang ni , orang bijak pandai pandang rendah kat orang kurang pandai. Tapi sebaliknya. Budak kurang cerdik ni pulak yang hina budak pandai. Apakah :O ????


Couple dikatakan sweet and till jannah *p mamposss*

Bila orang kahwin post gambar romantic kat social site dikatakan tidak elok untuk tontonan umum. But when come to the people who are not married, tak pulak dorang bashed macam orang gila. Itulah mentality orang zaman sekarang. Bila ditegur pegang tangan bukan muhrim itu haram, dimarahnya kita balik and kata kita ni busy body and jaga tepi kain dia. FYI, AKU TAK ADA MASA NAK BUSY BODY AND JAGA TEPI KAIN ORANG, CUMA AKU PERLU MENCEGAH AND TEGUR KALAU TIDAK KAT AKHIRAT SANA AKAN DISOAL MENGAPA AKU TAK MENCEGAH KEMUNGKARAN. Kau nak jawabkan? Takde maknanya. Kalau boleh kau tolong jawabkan aku tak kisah la jugak -.-" Dah tegur pastu kata kita ni 'kolot'. Peh memang menyirap darah aku dengan mangkuk hanyun macam kau ni. Susah nak tegur kalau orang yang tak makan saman ni. Berdoa je la harap mereka ni sedar.

Berbuat baik tapi deret kena perli .

Kesakaian orang sekarang. Kita dah tolong but at last kena perli. Adakah itu menyetan namanya? Then, you are friend with setan. Go there friend with em'. Benci pulak aku dengan perangai orang macam ni. Ada pulak orang yang mengata kita sebab tak nak tolong dia something. Sedangkan yang before this kita ada tolong dia, tak pernah langsung dia ingat. Kenapa macam tu? Please. Mesti kawan tu ada reason why dia tak nak tolong. Mungkin dia mood tak stabil. Tolonglah faham.

Nak minta tolong but takde orang *krik krik krik*

Ye la kita ni wujud time kawan kita susah je. And when time kita susah only cengkerik appear. Itu pun cengkerik boleh buat apa? Start situ kita sedar siapa true friends and fake friends. At last kita takyah fikir siapa kawan kita, yang pasti kita kawan dengan semua orang. Sometimes, kawan yang kita tak rapat itulah yang banyak membantu kita :)

Politik.

Ustaz kerajaan or pembangkang? Aku tak pernah tahu pun yang ustaz ni ada 2 side. Aku rasa better kita jadi ustaz untuk agama Islam. Kita kan semua bersaudara. Jangan disebabkan politik kita membezakan diri kita dengan orang lain. But sometimes, politics do separate us. Apa salahnya kita bersatu untuk naikkan nama Malaysia? Salah ke? Kita kan bersaudara. Tak perlu nak gila kuasa sangat. Manis mulut berbicara ketika mengucapkan perkara- perkara yang akan dilakukan sekiranya diundi. Apabila sudah menang? Hilang macam invisible. Di cari tapi tak dapat dikesan. Apakah itu?

Terlampau banyak perkara yang sangat peliks berlaku di dunia akhir zaman ini. Banyak- banyakanlah beristghfar dan buatlah taubat nasuha sebelum terlewat. Bacalah surah al-khaf , 10 ayat terawal dan 10 ayat terakhir setiap kali habis solat. Surah itu akan menyelamatkan anda dari tipu dajjal pada hari kiamat nanti. Ada ustaz di Arab telah bermimpi bahawa ikatan dajjal itu telah putus dan dajjal itu telah bebas. Di Arab juga, pencetak Al-Quran terkenal, telah mencetak banyak Al- Quran dan apabila di semak semula, mereka mendapati 'surah al-khaf' tidak ada dalam cetakan. Namun, di dalam komputer masih ada. Itu tanda- tanda yang perlu kita berhati- hati.

By : Sabrina Wazien-

No comments:

[Featured Post]

am i crazy? or just stress?

  halo. im back. seriously i missed writing here. its like my personal diary on public LOL. i dont mind because nobody knows me anyway. so, ...

[Popular Posts]