Pelawat


Monday, July 9, 2012

Awesome Day

Assalamualaikum dan salam sejahtera,


Apa awesome day? hari apa sab? kenapa awesome? ada apa- apa terjadi ke? or kau jumpa someone yg kau suka? *sigh* ENOUGH! ni aku nak cerita ni! post ni untuk sambungan cerita ( Best today story ) korang tahu kan yg hari Khamis 5/7/2012 sukan tahunan? okay good kalau tahu! if not bacalah. ni aku nak start cerita! nak ke tak nak?? k fine, ni aku nak cerita :p

6/7/2012- Jumaat
Aku datang sekolah mcm biasa dan benda pertama aku buat ialah melangkah masuk ke sekolah dan terus ke kantin, *tu pun nak cerita :p* so then aku mmg dah nampak sekolah tu mcm sikit je pelajarnya, tapi aku jangka yg depa tu tak sampai lagi *gelak kejam* Aku pun buat relax je kat kantin then aku gi tapak perhimpunan mcm biasa untuk dgr gossip cerita :p fun gila dgr cerita macam 'Bed time story' XD

Okayy! start perhimpunan, daripada pemerhatian aku, form5 sikit je yg datang, *tak fikir nak SPM kah?* XD then cikgu macam biasa bagi ucapan dan bla bla bla... Time kat perhimpunan aku kacaw Fatin!! Tetbe je perangai aku nak menggila dgn org yg aku tak berapa rapat, so then FATIN jadi mangsa aku :p *maaf fatin* aku kacau dia macam ni :

Berbual dgn Fatin time perhimpunan,

Aku : *whisper* Fatin..
Fatin : Apa?
Aku : Kenapa polis kalah?
Fatin : Sebab polis banyak yg buat main- main.. Pastu,,, *maaf dirahsiakan :p*
Aku : Eh ye ke? Abg aku ada ckp yg st. john curi formasi polis. ye ke?
Fatin : A'ah! Tu formasi kita org yg dulu punya *muka marah*
Aku : Takpe ahh, anyway, TAHNIAH.
Fatin : *senyum tapi macam bengang dgn aku*
Aku : Relax ahh Fatin! aku tak habis ckp lg kan? TAHNIAH sbb pecahkan rekod sekolah *muka senyum bangga*
Fatin : Ehh kau Sab! Lebih kau ann?
Aku : Chill ahh :p
Fatin : *senyum je* (cikgu dan pengawas tgh usha kita org)

Itu time perhimpunan kan? masuk je kelas, aku terus kacau org yg rasa nak kacau. macam Ain, Fatin dan semua org kalau boleh :p aku dapat tahu, daripada 35 org pelajar, 12 orang tak hadir.. mmg the best moment ahh!!!

WAKTU SAINS!!! k time ni mmg sumpah funny!! ce baca ni! 

Di dalam kelas 3B,

Cikgu : Okay kelas, keluarkan kertas yg saya bagi hari tu.
Murid : Cikgu! saya tak dapat!
Fatin : Saya pun tak dapat!
Cikgu : okay, siapa yg tak dpt mari sini. tp kenapa rasa mcm banyak je kelas ni tak dapat? kalau dah amek jgn amek lg.
Murid : *ambil kertas*
Aku : Adi! Sains kau dah siap?
Adi : Belum. Aku tak jumpa kertas aku ni!
Aku : *terbaik* la ye ke? mana kertas kau letak?
Adi : Haaa! dah ada! aku tak siap pun! *muka tadakk salah*
Cikgu : Okay kelas buat no 7 dulu okay.
Murid : Okay.. *tengah buat kerja*
Cikgu : (dipendekkan cerita) okayy kelas, gambar ni ada set A dan set B.. set mana yg akan jadi untuk freezing?
Satu Murid : Set C cikgu !
Murid : *semua macam pelik*
Cikgu : Set C? *gelak* ni nak kena ni!
Aku : Set c? ada ke Adi??
Adi : Set c? Set c? *tetiba je gelak*
Aku : Set c? i see man! sexy XD
Murid : *ulang cakap set c* ohh! SEXY rupanya XD *seluruh kelas bising*
Cikgu : Memang nak kena kamu ni ! *gelak* okayy dah cukup..
Murid : *semua cover gelak*
Cikgu : *mula mengajar semula*

Damn funny waktu tu! Aku rasa Haikal kot yg cakap SET C tu XD bongok je semua gelak termasuk aku!
Itu waktu SAINS kan? Ini waktu geografi, kita org belajar tajuk terakhir form3.. hehehe! awesome! next, english! aku bukan tak suka english but..... entah laa! cikgu yg mengajar tu tak best agaknya -_- *alasan* malas nak cerita pasal english! *skip*

Waktu rehat,

Aku : Weh! makan tak? aku lapar ni!
Zarifah : Makan ahh. Aku lapar!
Aku : Si dyana ni pahal lambat sgt?
Dyana : Jomm! *muka tak bersalah*
Aku : Ye laa!

*time jalan ke kantin chit chat mcm biasa* (skip)

Aku : Weh Dyana! Dia g mana tu??
Zarifah : Dia set meja la tu. Biar ahh dia, jom beli makanan.
Aku : Erm. Jom!

*sampai kat kantin sebelah aku jumpa si Ain yg sedang merayau*

Aku : Ain! kau rehat dgn sapa?
Ain : En yee but aku tak taw dia kat ne! Kau?
Aku : Aku nak beli roti kopi kat sana. Jom!
Ain : JOM!
Aku : *beli roti* Weh! kau nak air? Aku belanja kau!
Ain : Eh ye ke? Nakk!
Aku : Ye laa. Kau nak air apa?
Ain : Erm, yang RM2 punya :p
Aku : *muka bengang* kau ni kan!
Ain : Air bandung je laa!
Aku : OKAYYY!

*sampai kat meja makan*

Aku : Ain! lepak ahh sini! Duduklaah kalau nak minum pun!
Ain : Biarlaaah! Aku cari En Yee jap..
Aku : Kau ni! *malas nak layan*
Ain : *minum while standing*
Aku : Duduklaaah AIN!!!!!!
Ain : Jap laaah!
Aku : K fine -_- (aku malas nak cerita)


[ Aku dah malas nak sambung cerita. HARAP MAKLUM. ]

-The End-

Anonymous: K fine.. sab dah malas :p
Aku: Ye la. aku admit -_- bye~

No comments:

[Featured Post]

Its time to Change

 Assalamualaikum, hi. Cepat betul masa berlalu. Tak ingat sejak bila tapi mungkin dah 2 tahun. Sometimes, kita tak sedar masa tu bergerak de...

[Popular Posts]