Pelawat


Tuesday, December 4, 2012

No more next time.....

Assalamualaikum,

so ya.. the title is quite weird and can be hear like 'no more chance'?? hahaha! actually, tajuk tu for something that i want to buy... still confuse? let me show some conversation...

Me: mama, nak beli fon baru boleh?
Mama: buat apa ? dah ada kan?
Me: but yg ni yg lain.. nak blackberry mcm along... tak adil la if along pakai bb but kita pakai corby je...
Mama: berapa fon tu?
Me: 7 hundred something maybe..
Mama: lepas tu letak sepah-sepah...
Me: tak la ma,, yg ni kita jaga... 
Mama: tanya ayah..
Me: laa mama la tanyakan :( ni last ma, next time no more... please...
Mama: hurmm iya la tu...
Me: pleaseeeeee.....

*actually bukan senang nak dapatkan something yg aku nak... *

see? dah faham ke belum....? takyah faham pun takpe sbb i know korang pun pernah cakap macam tu macam kawan aku sorang nih...

she give me some tips because i ask for it....
tak sangka yg tips dia bagi same like what i say to my parents XD damnnnnn! hahahaha.. ops sorry for tercarutttt.... but seriously kekadang aku jealous dengan dia.. bukan dia sorang je but some other peoples too... wae?? because.......

wait!!!!!!

i make my own conclusion of something that i cannot accept the FACT! about what? let me tell you...

*ni atas pemerhatian aku, so janganlah terasa atau marah*
tapi!
kalau nak marah or whatsoeve.. better think atau berfikir 
"betul atau salah"

okay... here it is....
aku bukan nak buka aib orang so aku tak akan beri nama...

kalau korang perasan, ramai orang yg kurang pandai daripada korang, selalu dapat apa yg dia nak... okay, cuba bayangkan, korang pandai then apa yang korang minta semuanya kena berdasarkan gred exam but orang yg kurang pandai tu senang je dapat.. korang tak rasa JEALOUS KE? aku kekadang jealous tapi bila fikir balik, sokay.. one day if aku dah ada kerja, i can buy anything i want.. right? so aku pegang prinsip, maybe next time je... banyak maknanya taw.. hurmm 

Emma :'(
siapa kenal? i bet none of you know her.. she left us forever... already 6 months i guess.. brain cancer... so in this case... "No More Next Time" :'(

takutnya ya Allah :(
disebabkan aku cerita pasal Emma, aku terus teringat kematian is anytime, anyway and anywhere...

this post will be a bit longer because the internet kinda okay if i upload pictures...

Arwah Yasmin Johan did this :')
for her, everything is "No More Next Time" :') accident cause she died with 2 other of her friend :') 
Ya Allah, kau ringankanlah azab kubur mereka bertiga jika mereka sedang alaminya sekarang, Amin.
true right?
seriously i imagine you are besides me. always :')
Orang yang dah pergi memang tak akan kembali :')


okay jap ada benda yg aku tak faham masa tu... aku pelik.. how my TYPO (typing error) can be HATE? ce tengok tu!

sepatutnya 'ada' bukan 'hate'
pelik kan? serious aku pun tak faham macam mana aku boleh tulis macam tu.. benda ni dah lama kot.. dah 7 bulan... *baru nak post* aku rasa HATE dan ADA sangat jauh beza! how come aku boleh tak sedar?! fine...

jadi, nampak tak banyak yg kita boleh guna untuk "No More Next Time".. kan? a lot.. just think about it... it can be about life or anything else...

bila check balik kat fon apa benda yg aku save as pictures, banyak kenangan rupanya :( betullah orang kata yg gambar itu ialah kenangan kita walaupun gambar tu buruk.. okay thanks sebab sudi membaca...



No comments:

[Featured Post]

Its time to Change

 Assalamualaikum, hi. Cepat betul masa berlalu. Tak ingat sejak bila tapi mungkin dah 2 tahun. Sometimes, kita tak sedar masa tu bergerak de...

[Popular Posts]