Pelawat


Saturday, February 1, 2020

Ayah, adik rindu :')

Lately ni aku tak rasa normal langsung. aku makan banyak. aku borak dengan kucing. aku lupa apa yang aku tengah buat (mcm lost minded).

last month fon aku hilang but im not telling my family fon hilang. but aku bagitahu fon aku total damage. all sudden an... stupid me. aku bole tak sedar fon aku hilang mcm mana. jatuh ke. or orang rembat ke. semua aku x sedar langsung. aku sumpah lost masa tu. haritu juga la nak beli laptop baru, then fon hilang. terus cancel plan beli laptop.

my mistakes masa fon hilang ialah aku tak buka find iphone dulu but aku terus call banyak kali sampai org tu switch off fon aku. itu la stupid sangat kan !

malam sebelum hari kejadian, aku tak bole tido. aku menangis the whole night. aku salahkan takdir kenapa ambil ayah cepat sangat. aku tak kahwin pun lagi. tapi ayah dah takde. dulu ayah pernah cakap, nanti kahwin adik, ayah nak buat grand sbb i am the only daughter he have. but semua tu hanya tinggal kenangan.

so my cousin will marry soon but i dont feel want to go sebab ayah je tempat aku menggedik and bila dia takde aku tak tahu nak ngadu dekat siapa and nak manja dengan siapa. aku rindu dia sangat.

"Adik kurus la sikit. adik gemok sangatlah sekarang." kata mama kepada ku.

if only mama tahu yg aku gemok sebab aku stress, she will never ask me to diet. yup. aku boleh katakan from 65kg aku gain sampai 82kg.

what a massive number. aku eat a lot. aku makan dan makan lagi. aku bosan, aku makan. but mostly sebab aku stress. so i eat and eat. aku rasa mcam nak pegi somewhere but i can't. if aku stress, mama mesti lagi stress. kesian mama. mama rindukan ayah sangat.

oh the best thing. aku mimpi ayah. dia drive kereta matrix bawa aku naik langat kot. but dia diam je... muka mcm biasa dia drive kalau keluar berdua dengan aku. oh i miss the moment. i love you so much dad.

adik harap sangat ayah ok je kat sana. doaku mengiringi mu ayah.

adik banyak kali suruh ayah rehat tapi ayah tak nak. ayah degil. dengan gigi ayah hampir takde hehe. ayah kata nak buat gigi kan... hehe pastu ayah keje and keje mcm takde rest langsung. untuk tampung keluarga dan adik yg high demand ! adik minta maaf ayah. adik sayang ayah. adik rindu ayah.

the last oncall masa tu, malam ayah kena admit kt hospital. sebelum tu ayah ckp nak tido so aku pun ok la sbb ayh x nak ckp dgn aku. mama yg borak. then esok aku tgk story abg aku, ayah aku kat hospital with all the tube kat mulut. haritu aku ada exam do.

then aku g mndi and fikir kena balik ke tak. then lepas habis mandi abg call, dia suruh balik then aku pun balik. aku berat hati tapi benda dah nak jadi.

ayah, u janji nak masak kuah lala for me sebab adik tak sihat masa tu... hehe but janji je ;) its ok dad. rest ya.

al fatihah 

No comments:

[Featured Post]

Its time to Change

 Assalamualaikum, hi. Cepat betul masa berlalu. Tak ingat sejak bila tapi mungkin dah 2 tahun. Sometimes, kita tak sedar masa tu bergerak de...

[Popular Posts]