Pelawat


Wednesday, September 23, 2015

D.R.E.A.M.S


Every post,
its gonna be a different story.

Sometimes,
about my life
jokes story
my experience
and
some more.

Apa itu mimpi?
pernah mimpi, kan?
kenapa kita bermimpi?

ada orang cakap
(ada laa orang tu yg cakap)
dia kata,
tidur ni mainan syaitan
(tak pasti)
but,
kekadang mimpi kita
indah
kekadang
horror!

Nak story sikit,

dulu aku ada mimpi benda yang sangat dahsyat! masa tu aku form 5 (Tahun 2) di KVL. masa tu time cuti, aku tidur balik lepas waktu subuh sebab memang kebiasaan kalau time cuti, semua budak asrama tidur sampai pukul 12pm.

nak dijadikan cerita, aku mimpi keadaan bumi masa tu macam dah sampai hari akhir atau kiamat. dalam mimpi tu, aku dalam flight. aku on the way balik KL sebab aku nak balik rumah. tiba- tiba dalam flight, semua orang kelam kabut and cuak. ada announcement dari attendant "Please sit back to your seat. and if u need the oxygen mask, just use it." lepas tu aku pun mcm tak senang duduk.

aku usha luar tingkap dan aku nampak macam ada air besar naik ke atas sampai mencecah awan (yang tidak lagi biru tapi MENDUNG) flight aku daripada kelajuan biasa, tiba- tiba jadi full speed! aku dapat rasakan macam naik jet pesawat. seram. tapi time tu aku masih tak sedar yg aku mimpi.

flight yang aku naik ni bukan biasa- biasa punya flight, flight aku ni boleh lalu kat jalan raya sebab ada emergency landing, pastu dia naik balik and laju sangat kelajuan dia. pastu flight aku dah mcm roller coaster kat railway kereta api. masa tu aku fikir macam tak logik.

flight kita orang akhirnya terhempas kat dalam lautan (laut mana pun tah la) aku pun berlari terus ke darat dan masa tu ada gempa bumi.. memang teruk sebab masa tu semua benda musnah. and lagi satu, masa dalam flight matahari dah muncul sebelah barat. dalam flight ramai jerit "MATAHARI TERBIT BELAH BARAT" and aku tengok sendiri, memang betul... sebab cahaya dia lain macam. aku ambil flight petang, so takkan la boleh cahaya terlampau cerah. betul tak? hmmm

masa tu memang aku takut sangat! dan aku memang tahu banyak dosa masa tu!

tiba- tiba aku tersedar dari tidur, waktu tu kat asrama nampak mendung macam nak hujan. hari Jumaat, setelah budak lelaki pergi solat jumaat, aku terdiam dan aku tak cerita pun kat kekawan sebab aku tak tahu nak cerita mcm mana. dan aku tahu semua tu mimpi je. tapi, boleh dijadikan sebagai iktibar. kan?

story yang aku tak share kat sesiapa
at last aku share kat blog.
but 
i think,
aku ada story kat someone.

siapa eh?

tah laaa nak ~

semakin hari,
aku semakin malas nak update blog.

rasa macam takde masa nak update.
hmmmm



No comments:

[Featured Post]

Its time to Change

 Assalamualaikum, hi. Cepat betul masa berlalu. Tak ingat sejak bila tapi mungkin dah 2 tahun. Sometimes, kita tak sedar masa tu bergerak de...

[Popular Posts]