Pelawat


Thursday, June 28, 2012

Fun Day Today !

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Wow! lama tak update blog, baru skg berpeluang nak update ni! Okay, hari ni aku nak ctew apa yg jadi kat aku hari ni! Enjoy:

6:20am
-Aku malas nak bangun dr tidur yg nyenyak tanpa mimpi *kosong~kosong~oh* so aku rasa malas, sumpah malas nak bangun! Tapi aku kena bangun gak sbb pikir ada kawad n sesi tangkap gambar kelas. Dengan berat hati aku bangun.

7:00am
-Macam biasa aku g kantin nak jemput kawan aku si Diyana and Zarifah tuk lepak kat tapak perhimpunan.
-Sampai je kat kantin aku nampak si Diyana ni g tandas *aku x taw dia bikin apa XD* so aku pun biarkan dia pergi.. Aku just tggu kat kantin, tetibe.... "Semua pelajar sila ke tapak perhimpunan untuk program dear!!" suara cikgu lee menjerit. Sumpah bising!
-Aku macam biasa membaca buku *sambil talking* but then cikgu tu asyik usha and jerit je. Nak baca buku pun tak senang sehh!

7:10-7:30am
-Dengar cikgu membebel bagi taklimat, dgn senang hati aku dgr *sambil buat muka blurr*

7:40-7:50am
-Kelas 3b and 3c ada sesi tangkap gambar tapi kelas 3b yg mula dulu *kelas aku ahh tu* dlm hatii ckp..*asal kteorg dulu shiall!*

8:00am-9:10am
-Belajar agama tajuk: zakat harta. sumpah best belajar tanpa kelas 3a *kteorg gabung kelas a and b* tenteram je kelas tu tanpa 3a *gelak kejam* tetibe pas baca surah tu sume ustazah bg "pop quiz"!

Ustzh: Okay, apa yg kita belajar semalam, Arrash?
Arrash: Errr, pengembumian jenazah...
Ustzh: Haaaa?!
Arrash: Ehh, silap! Pengurusan jenazah.
Ustzh: Okay duduk.. Apa ........... *dan blablabla* *malas nak tulis sbb tak hengat XP*

Sampai je turn aku,....

Ustzh: Sabrina, apakah perkara pertama yg kita lakukan terhadap jenazah sebaik saja dia meninggal?
Aku: Err,... Haaaa! Tutup mata...
Ustzh: Tutup mata...? Mata siapa? Mata awak???
Aku: Menutup mata jenazah! *dengan bangganya*
Ustzh: Okay duduk... *soalan seterusnya* *blablabla*

Masa tengah belajar tu mmg aku fokus habis ahh! Tapi masuk je kelas 3a, aku lost fokus sbb dorg bising... Then ustazah cakap,

Ustzh: Tadi dorg *kelas 3a* x de diam je kelas kan? masuk dorg terus bising, kan?
Murid 3b *mejoriti*: BETUL!!!!!!
Aku: *gelak dgn Syakira*

Selesai belajar agama :)

9:20-10:00am

Subjek Sains belajar tajuk: "star and galaxy".

Firstly, aku ingatkan tajuk tu boring tp sebenarnya tak pun.. Best sbb si Adillah duduk sebelah aku kat lab XD ada fokus tp kekadang tak! *bahaya sehh! gelak je kjenya haa!*

"Milky Way" bak kata kawan cina aku "Susu Jalan"
Aku gelak je tetibe XD sumpah lawak kot dlm lab !

Cikgu: Okay kelas! saya bg awak 10minit masa kecemasan. awak boleh buat keje ni dan siapkan nota yg saya suruh okay.?
Murid: OKAYYY CIKGU!!!

Tengah buat kuiz yg cikgu bg,

Aku: Weh! asal gambar dlm ketas ni dgn dlm buku lain dowh???
Adi: Mana aku tahu!
Aku: Bincang jom!
Adi: Kau buat aku tiru :P
Aku: Kau ni -_-"
Ummi: Sab, nak tiru kau boleh?
Aku: Tiru je lah ummi. aku x kesah pun... *senyum*
Ummi: Thanksss.
Adi: *merayau cari jawapan* Sab, aku tahu jwpn ni! tu "glowing and _____ *aku lupa jawapan!*"
Aku: Okay tq... *tp masih mencari jwpn sbb tak nak tiru*

lepas 5minit Ummi offer suruh tiru dia..

Ummi: Sab, tiru ah aku punya!
Aku: Okayy thanks k... *malas nak cari jwpn*

TETIBEEE!

Cikgu: OKAY KELAS! AWAK DAH LAMBAT PERGI REHAT NI! MAAF! DAH CEPAT KEMAS BARANG DAN KELUAR TERUS DR LAB NI!
Murid: *kelam kabut kemas barang*
Aku yg tengah khusyuk buat keje dr tadi pun x sedar masa dah tamat! Orang rajin ahh :P
Anonymous: Tuihh! Penipu shiall!


Time rehat,
- Aku teman kawan makan je.. sbb aku x mkn so aku tengok je :D but then aku lupa aku kena tukar bju pj so aku g toilet and tukar baju... pas dah transform :P *cewahhh! mcm sains!* aku terus duk kantin jap n aku terasa nak amek beg kat kelas.. so aku ajk kwn aku Najieha teman amek beg...

Kawad time!!!!
-Aku mula kawad lebih kurang lepas 30minit maybe :D go daii heaven ah nak start lambat ke apa kan? :P
-Aku kawad main2 je :D *alasan*

1:00pm
-Tgh syok kawad si cikgu ni suruh kumpul kat dewan lak ! Spoil ahh cikgu!
-Pegi then cikgu cakap 'Okay, saya dpt aduan ada org ponteng masa kawad dan ada yg x g kawad pun join kawad. saya nak mulai esok kamu kawad sebelum rehat sahaja lepas tu time rehat kamu wajib tukar ke baju sekolah. maksudnya esok kamu boleh pakai bju pj dr rumah.. lepas rehat masuk kelas dan pmp seperti biasa. FAHAM??!' Murid dan aku: FAHAM! *muka semua sedih dan frust* *masuk kelas sbb ada extra class*

1:40pm
-Okay balik sekolah...

-The End-

Anonymous: Apa yg menarik sehh? Tak menarik pun citer kau!
Aku: "ADA AKU KESAH KAH?! JANJI KAU BACA :P SAYANG KAU PEMBACA"

No comments:

[Featured Post]

Its time to Change

 Assalamualaikum, hi. Cepat betul masa berlalu. Tak ingat sejak bila tapi mungkin dah 2 tahun. Sometimes, kita tak sedar masa tu bergerak de...

[Popular Posts]