Pelawat


Tuesday, April 30, 2024

am i crazy? or just stress?

 

halo. im back. seriously i missed writing here. its like my personal diary on public LOL.

i dont mind because nobody knows me anyway. so, basically, aku ada aim yang cuba untuk kurangkan makan, but turns out aku lagi banyak makan. cuba untuk tak makan berat but aku makan cookies yg jauh lagi tinggi calories. 

so apa purpose kau tak makan berat tapi makan kuih? no point right. total calories pun lebih tinggi daripada makan 1 perfect meal.

ok sajer je la nak menulis and bercerita ttg apa yang aku rasa ni. lately rasa mcm penat sangat and penat ni bukan penat yang biasa tp penat yang jenis kau tak buat apa-apa. apakah? maybe semua orang tahu kot yang tak semua benda kita kena stress.. kita kena relax dan aturkan jadual hidup kita supaya kita ada life.

jap aku google.

daily routine life

well, aku search benda ni dan aku rasa make sense. and currently 5pm which is petang waktu riadah. kenapa kena riadah? bukan buat kerja? supaya ada Work Life Balance. sebab tu kau stress. always buat kerja. bila masa kau nak release stress dalam diri tu ?

  • pagi - work
  • petang - riadah
  • malam - rehat
i think benda ni dah ajar since kita kecil lagi. but nowadays ada gadget, so waktu bila nak main gadget? BILA PERLU. gadget ni guna untuk kita berhubung je. not habiskan masa tgk video or sampai kau tak boleh buat kerja. ha gitu..

ok la sampai sini je. nak riadah. byeeee





No comments:

[Featured Post]

Its time to Change

 Assalamualaikum, hi. Cepat betul masa berlalu. Tak ingat sejak bila tapi mungkin dah 2 tahun. Sometimes, kita tak sedar masa tu bergerak de...

[Popular Posts]