Pelawat


Friday, March 21, 2014

Ketukan Dari Kubur

Assalamualaikum,

Ketukan dari kubur?

Macam mana tu??


Cerita dia macam ni,

Ada satu hari ni, ada seorang lelaki meninggal dunia, setelah siap dikafankan semua, lalu mayat diusung ke kubur. Malangnya, hanya sedikit sahaja yg mengiring jenazah lelaki tersebut.. Arwah meninggal dikatakan kerana serangan jantung di tempat kerja (kalau tak silap). 

Setelah siap dikebumikan jenazah, semua orang balik ke rumah kecuali seorang lelaki yg menguruskan jenazah. Lelaki tersebut secara tiba- tiba terdengar ketukan dari dalam kubur. Lelaki tersebut cuba memasang telinga dan mendengarnya sekali lagi. Ternyata benarlah bunyi tersebut dari dalam kubur arwah yang baru sahaja dia tanam tadi. Lelaki itu terus lari ke rumah Tok Imam untuk menceritakan apa yang terjadi.

Ketukan tersebut menjadi semakin kuat, dan keadaan di kubur menjadi semakin sesak dgn kedatangan orang ramai...

- Petikan cerita dari Mistik-

Conclusion,
nak dijadikan cerita, arwah ni dulu baik orangnya... sebelum dia meninggal dunia,
 dia ada cakap kat kawan dia , yang dia nak semua kekawan dia tahu yang dia dah meninggal.. disebabkan isteri arwah tidak memberitahu kepada kawan si mati mengenai perkara ini, sebab itu la ada bunyi ketukan untuk menghebohkan mengenai kematian dia.

#AlFatihah

Pada tahun 2014,
2 kematian telah berlaku disebabkan oleh kemalangan. 1 laki dan 1 perempuan.. sangat menyayat hati apabila melihat kawan baik dan kawan sekelas mereka menangis atas kematian kawan mereka.. Mereka merupakan pelajar Kolej Vokasional Langkawi @ KVL. Kematian yg pertama ialah perempuan Tahun 1, Program Bakeri yg bernama Yasmin. dan yang kedua ialah lelaki Tahun 2, Program Teknologi Pembinaan iaitu Riduan atau lebih dikenali sebagai Deqwan. Marilah kita sedahkan #AlFatihah kepada arwah tersebut. Semoga roh mereka dicucuri rahmat.

Setiap manusia yang hidup pasti akan mati~

No comments:

[Featured Post]

Its time to Change

 Assalamualaikum, hi. Cepat betul masa berlalu. Tak ingat sejak bila tapi mungkin dah 2 tahun. Sometimes, kita tak sedar masa tu bergerak de...

[Popular Posts]